Temel Tasarım: EGEMENLİK - ODAK NOKTASI (3)
[color=darkblue][b]EGEMENLİK / ODAK NOKTASI[/b][/color]
Bir kompozisyonda kullanılan ögelerden birinin ya da bir grubun diğer ögelere göre ölçü, değer, renk, doku bakımından üstünlük sağlamasıdır. Her türlü egemenlik zıtlıkla sağlanır. Tasarımın esas düşmanı yeknesaklıktır. Gözlemcinin bir tasarıma ilgi uyandırabilmesi için hayal gücünü kurcalaması gerekir. Amaç dikkat çekmek ve bakan bireyde haz uyandıran bir düzenleme sağlamaktır. Bu bir kompozisyonda odak noktasının oluşturulmasını sağlamakla gerçekleştirilir. Son derece saf, soyut düzenlemelerde bile odak noktası bakan bireyin dikkatini çekecek; görsel heyecan uyandıracaktır. Birden fazla odak noktası, bir öge diğerinden ayrılırsa oluşur diyebiliriz.
* Ögelerin çoğu düşey olduğunda yatay formların bir kaçı düzeni keserse odak noktası oluşur.
* Ögelerin çoğu yaklaşık aynı ölçüde ve biri oldukça büyük ise bu öge görsel olarak önem kazanır.
* Ayırım yardımıyla odak noktasının oluşturulması; bu oluşum zıtlıkla, şiddet oluşturma diye de tanımlanabilir.
* Yerleştirme yardımıyla
* Beklenmeyen, ilginç ögeler dikkat çekerler.
* Ölçü büyüklüğü
- Renk yoğunluğu
- Doku yoğunluğu
Her yapıt bir dominant noktaya sahiptir genellikle.
Örnekler; Rembrandt, K. Kumaki ( fotoğraf ),
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt01.jpg[/img]
August Sander
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt12.jpg[/img]
Kuzi Kumaki
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt11.jpg[/img]
Klee
Bir kompozisyonda kullanılan ögelerden birinin ya da bir grubun diğer ögelere göre ölçü, değer, renk, doku bakımından üstünlük sağlamasıdır. Her türlü egemenlik zıtlıkla sağlanır. Tasarımın esas düşmanı yeknesaklıktır. Gözlemcinin bir tasarıma ilgi uyandırabilmesi için hayal gücünü kurcalaması gerekir. Amaç dikkat çekmek ve bakan bireyde haz uyandıran bir düzenleme sağlamaktır. Bu bir kompozisyonda odak noktasının oluşturulmasını sağlamakla gerçekleştirilir. Son derece saf, soyut düzenlemelerde bile odak noktası bakan bireyin dikkatini çekecek; görsel heyecan uyandıracaktır. Birden fazla odak noktası, bir öge diğerinden ayrılırsa oluşur diyebiliriz.
* Ögelerin çoğu düşey olduğunda yatay formların bir kaçı düzeni keserse odak noktası oluşur.
* Ögelerin çoğu yaklaşık aynı ölçüde ve biri oldukça büyük ise bu öge görsel olarak önem kazanır.
* Ayırım yardımıyla odak noktasının oluşturulması; bu oluşum zıtlıkla, şiddet oluşturma diye de tanımlanabilir.
* Yerleştirme yardımıyla
* Beklenmeyen, ilginç ögeler dikkat çekerler.
* Ölçü büyüklüğü
- Renk yoğunluğu
- Doku yoğunluğu
Her yapıt bir dominant noktaya sahiptir genellikle.
Örnekler; Rembrandt, K. Kumaki ( fotoğraf ),
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt01.jpg[/img]
August Sander
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt12.jpg[/img]
Kuzi Kumaki
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt11.jpg[/img]
Klee
Konular
- Temel Tasarım: GÖRSEL TASARIM İLKELERİ
- Temel Tasarım: EGEMENLİK - ODAK NOKTASI (3)
- Temel Tasarım: DENGE
- Temel Tasarım: RİTM
- Temel Tasarım: ŞEKİL - ZEMİN ANLATIMLARI
- Temel Tasarım: FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON
- Temel Tasarım: ÇİZGİSEL VE GÖLGESEL FOTOGRAF
- Dünya, 'mafya' neymiş Türkiye'den öğrenecek!
- İlk Denizaltı
- TUNADAN GELEN BUZLAR
- OSMANLI YAHUDİLERİ
- AVRUPALILARIN KAHVE İLE TANIŞMASI
- BELINGAZ ve BEHLÛL
- Öğle uykusuyla yenilenin
- Kanseri elinizle beslemeyin
- Sedefe alternatif çözüm
- Yaşam kalitenizi yükseltin!
- Kurşun, zeka ve hafıza kaybı nedeni
- Vücud geliştirmenin de şartları var
- 'Masrafsız' kalp sağlığını koruma önerileri
- DIŞ "GÖRÜNÜŞÜ" MÜ DEĞİŞTİRMELİ, İÇ "GERÇEĞİ&q
- İMAJINIZI YENİLEYİN
- BİLL GATES'İN LİDERLİK SIRLARI
- İNSANLARI TRAŞ ETMEDEN ÖNCE SAKALLARINI KÖPÜRTÜN!
- KADINLAR NEDEN MUTLU OLAMAZ?
- BÜYÜKLÜĞÜN KADAR DEĞİL, ÇEVİKLİĞİN KADAR KONUŞ!
- EMSALİNİZ BAŞARIDAN BAŞARIYA KOŞARKEN
- MİNYATÜR SANATI
- NLP - NUR'O LİNGUİSTİC PROGRAMMİNG
- NLP'nin Tarihçesi