Temel Tasarım: GÖRSEL TASARIM İLKELERİ
[color=darkblue][size=99px][b]GÖRSEL TASARIM İLKELERİ - KOMPOZİSYON İLKELERİ[/b][/size][/color]
[b]ORGANİZASYON ÖGELERİ[/b]
* Durum
* Yöneliş ( konum )
* Alan kuvvetleri
* Mekan
[b]KAVRAMSAL ÖGELER[/b]
* Nokta
* Çizgi
* Düzlem
* Hacim
[b]GÖRSEL ÖGELER[/b]
* Biçim
* Ölçü
* Renk
* Doku
[b]GÖRSEL TASARIM ÖGELERİ ( RESİMDE GÖRSEL ÖGELER )[/b]
* Nokta
* Çizgi
* Renk
* Doku
* Boyut
* Biçim
* Yüzey
[b]GÖRSEL TASARIM İLKELERİ ( KOMPOZİSYON İLKELERİ )[/b]
* Zıtlık
* Egemenlik / odak noktası
* Görsel denge
* Görsel ritm
* Şekil - zemin anlatımları
Tasarım ögeleri iki ve üç boyutlu çalışmalarda kavramsal ögelerin yardımıyla algılanması sonucu anlam kazanır, iki boyutlu bir çalışmada ögelerin düzenlenmesi, organizasyonu, ilgili düzlemin uzunluğu ve genişliği üzerinde meydana gelir. Esas amaç düzeni ve uyumu sağlamak ve görsel ilgiyi ve anlamı ifade etmektir. Bu yaratıcı süreç, çizim teknikleri, baskı, boya, fotoğraf, tüm iletişim araçları ile ifade kazanır.
[b]ZITLIK[/b]
Sözcük anlamıyla zıtlık; karşıtlık, karşıt olma, çelişki olarak ele alınmaktadır. Kontrast-karşıtlık kavramını geniş kapsamları ile ele aldığımızda ise evrende her şeyin karşıtlıklar dengesi içinde oluştuğunu görürüz. Bu sosyal yapıda da biçimsel yapıda da böyledir ve zıtlık yoksa hareket yoktur, varlık yoktur, süreç yoktur. Sanat açısından değerli görülen her yapıtta kuşkusuz çok iyi çözümlenmiş kontrast bir denge vardır. Bir şeyin değerlendirilmesinde karşıtlıklar daima ön plandadır. Zıtlıkta denge kurulması bir çok şeyi çözümleyecektir. Çünkü görsel anlamda en önemli belirleyici özellik zıtlık kavramındadır. Bu karşıtlığın boyutu bireye göre değişir. Bazılarında şiddetli, bazılarında yumuşak olabilir.
Ölçü zıtlığı, aralık zıtlığı, renk zıtlığı, doku zıtlığı, biçim, üslup zıtlıkları ilgi topladığı ve canlılık yarattığı için önemlidir. Örnekleri çoğaltmak mümkündür. Uzun - kısa, kalın - ince, dar - geniş, yuvarlak - köşeli, sert - yumuşak, mat - parlak, kuru - ıslak, hafif - ağır, siyah - beyaz vs.
Zıtlık konusundaki uygulamalarda ; resim ve fotoğraflardan yararlanılarak anlam bağlamında zıtlık yaratacak bir yapıt üretilebilir.
Anlam yanında biçimsel bağlamda zıtlık kavramında yaralanılarak çalışma yapılabilir.
Zıt malzemeler birlikte kullanılarak çalışılabilir vs.
Zıtlık kavramından örnekler; Degas, Matisse, G. Balla, L.W.ing-tong ( fotoğraf ), D. Lange ( fotoğraf )
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt08.jpg[/img]
D.Lange
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt23.jpg[/img]
Matisse
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt07.jpg[/img]
Siu-Man Han
[b]ORGANİZASYON ÖGELERİ[/b]
* Durum
* Yöneliş ( konum )
* Alan kuvvetleri
* Mekan
[b]KAVRAMSAL ÖGELER[/b]
* Nokta
* Çizgi
* Düzlem
* Hacim
[b]GÖRSEL ÖGELER[/b]
* Biçim
* Ölçü
* Renk
* Doku
[b]GÖRSEL TASARIM ÖGELERİ ( RESİMDE GÖRSEL ÖGELER )[/b]
* Nokta
* Çizgi
* Renk
* Doku
* Boyut
* Biçim
* Yüzey
[b]GÖRSEL TASARIM İLKELERİ ( KOMPOZİSYON İLKELERİ )[/b]
* Zıtlık
* Egemenlik / odak noktası
* Görsel denge
* Görsel ritm
* Şekil - zemin anlatımları
Tasarım ögeleri iki ve üç boyutlu çalışmalarda kavramsal ögelerin yardımıyla algılanması sonucu anlam kazanır, iki boyutlu bir çalışmada ögelerin düzenlenmesi, organizasyonu, ilgili düzlemin uzunluğu ve genişliği üzerinde meydana gelir. Esas amaç düzeni ve uyumu sağlamak ve görsel ilgiyi ve anlamı ifade etmektir. Bu yaratıcı süreç, çizim teknikleri, baskı, boya, fotoğraf, tüm iletişim araçları ile ifade kazanır.
[b]ZITLIK[/b]
Sözcük anlamıyla zıtlık; karşıtlık, karşıt olma, çelişki olarak ele alınmaktadır. Kontrast-karşıtlık kavramını geniş kapsamları ile ele aldığımızda ise evrende her şeyin karşıtlıklar dengesi içinde oluştuğunu görürüz. Bu sosyal yapıda da biçimsel yapıda da böyledir ve zıtlık yoksa hareket yoktur, varlık yoktur, süreç yoktur. Sanat açısından değerli görülen her yapıtta kuşkusuz çok iyi çözümlenmiş kontrast bir denge vardır. Bir şeyin değerlendirilmesinde karşıtlıklar daima ön plandadır. Zıtlıkta denge kurulması bir çok şeyi çözümleyecektir. Çünkü görsel anlamda en önemli belirleyici özellik zıtlık kavramındadır. Bu karşıtlığın boyutu bireye göre değişir. Bazılarında şiddetli, bazılarında yumuşak olabilir.
Ölçü zıtlığı, aralık zıtlığı, renk zıtlığı, doku zıtlığı, biçim, üslup zıtlıkları ilgi topladığı ve canlılık yarattığı için önemlidir. Örnekleri çoğaltmak mümkündür. Uzun - kısa, kalın - ince, dar - geniş, yuvarlak - köşeli, sert - yumuşak, mat - parlak, kuru - ıslak, hafif - ağır, siyah - beyaz vs.
Zıtlık konusundaki uygulamalarda ; resim ve fotoğraflardan yararlanılarak anlam bağlamında zıtlık yaratacak bir yapıt üretilebilir.
Anlam yanında biçimsel bağlamda zıtlık kavramında yaralanılarak çalışma yapılabilir.
Zıt malzemeler birlikte kullanılarak çalışılabilir vs.
Zıtlık kavramından örnekler; Degas, Matisse, G. Balla, L.W.ing-tong ( fotoğraf ), D. Lange ( fotoğraf )
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt08.jpg[/img]
D.Lange
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt23.jpg[/img]
Matisse
[img]http://www.hanci.org/forum/images/foto/tt07.jpg[/img]
Siu-Man Han
Konular
- Temel Tasarım: Kompozisyon, Tülay Çellek
- Temel Tasarım: GÖRSEL TASARIM İLKELERİ
- Temel Tasarım: EGEMENLİK - ODAK NOKTASI (3)
- Temel Tasarım: DENGE
- Temel Tasarım: RİTM
- Temel Tasarım: ŞEKİL - ZEMİN ANLATIMLARI
- Temel Tasarım: FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON
- Temel Tasarım: ÇİZGİSEL VE GÖLGESEL FOTOGRAF
- Dünya, 'mafya' neymiş Türkiye'den öğrenecek!
- İlk Denizaltı
- TUNADAN GELEN BUZLAR
- OSMANLI YAHUDİLERİ
- AVRUPALILARIN KAHVE İLE TANIŞMASI
- BELINGAZ ve BEHLÛL
- Öğle uykusuyla yenilenin
- Kanseri elinizle beslemeyin
- Sedefe alternatif çözüm
- Yaşam kalitenizi yükseltin!
- Kurşun, zeka ve hafıza kaybı nedeni
- Vücud geliştirmenin de şartları var
- 'Masrafsız' kalp sağlığını koruma önerileri
- DIŞ "GÖRÜNÜŞÜ" MÜ DEĞİŞTİRMELİ, İÇ "GERÇEĞİ&q
- İMAJINIZI YENİLEYİN
- BİLL GATES'İN LİDERLİK SIRLARI
- İNSANLARI TRAŞ ETMEDEN ÖNCE SAKALLARINI KÖPÜRTÜN!
- KADINLAR NEDEN MUTLU OLAMAZ?
- BÜYÜKLÜĞÜN KADAR DEĞİL, ÇEVİKLİĞİN KADAR KONUŞ!
- EMSALİNİZ BAŞARIDAN BAŞARIYA KOŞARKEN
- MİNYATÜR SANATI
- NLP - NUR'O LİNGUİSTİC PROGRAMMİNG